Völgyikút Wellness - Konditerem

A Völgyikút Wellness konditerme szívesen várja fogyni, erősödni, mozogni vágyó vendégeit. A Life Fitness gépekkel felszerelt teremben mindenki a saját céljainak megfelelően, egyénre szabva teljesítheti, akár edzőink által összeállított edzéstervét.

Kardiogépeink:

A kardio szívet jelent, ebből adódóan a kardioedzés a szív- és érrendszer erősítését célzó mozgások összessége. A kardioeszközök mindegyike más és más típusú mozgást imitál, de közös jellemzőjük, hogy ergonómiai kialakításuknak köszönhetően kímélik az ízületeket. Az edzést érdemes pulzusszám mérővel végezni, hogy ellenőrizni tudjuk a mozgás hatását, intenzitását. Erre a célra szolgál a mellkasra helyezett pulzusmérő öv és a csuklóra rögzített pulzusmérő óra, melynek ingyenes használata hamarosan a Völgyikút Wellnessben is rendelkezésre áll.

Bárhol is legyenek fölösleges zsírpárnáink, az egyetlen üdvözítő megoldás a pulzuskontrollált kardiotréning (gyaloglás, futás, kerékpározás, edzőtermi kardiotréning stb.), melynek intenzitását az egyéni teljesítőképesség függvényében, személyre szabottan kell meghatározni. Az egyéni céloknak megfelelő, személyre szabott célzóna megállapításában szakképzett edzőink segítenek. A kardioedzés az egyéni zsírégető pulzus-célzóna alsó-középső felében (a maximális pulzus 65-75%-án), viszonylag hosszú ideig történjen (min. 45 perc), hiszen a szervezetnek a testmozgás megkezdése után bizonyos időre (egyéntől függően kb. 15-30 percre) van szüksége ahhoz, hogy elindítsa a zsírsavak lebontását.

Az állóképesség javítása érdekében szintén a pulzuskontrollált kardioedzés javasolt, ám a célzóna a maximális pulzus 75-85%-án, vagyis nagyobb intenzitáson történjék.

Vegyük most sorra a szív és keringés edzésére való gépeket, melyekkel a Völgyikút Wellness konditermében találkozhatunk:

Futógép

Nevével ellentétben nem csak futni lehet a gumiszalagon, hanem gyalogolni, hegyre mászni is. A gyaloglás és a futás az ember legtermészetesebb mozgása, ezért mindenkinek ajánlott. A futópad rugalmas felszínével - a kinti, aszfalton való edzéssel ellentétben - elnyeli a talpat érő ütődések egy részét, csökkentve ezzel a terhelést a teherviselő ízületeken - a bokán, a térden és a csípőízületeken. Intenzitás - pulzusszám - tekintetében hegymenetben gyaloglással ugyanolyan intenzív edzés valósítható meg, mint a futással.

Bicikli

Szinte felesleges is lenne bemutatni, de azért azt jó tudni róla, hogy a helyes ülésmagasság beállításával későbbi komoly térdproblémáktól kímélheted meg magad. Alsó helyzetben a térd sosem nyúlik ki, csak "majdnem". A biciklin sose görnyedj előre, mindig ülj egyenes háttal. A gép előnye, hogy a talpat egyáltalán nem éri ütődés, hátránya, hogy a munkavégzés nagy része a combfeszítő izmokra hárul, a mozgás ezért kevésbé komplex. Jelentős pulzusszám emelkedést hegymenetben történő biciklizéssel, az ülésből kiemelkedve lehet megvalósítani.

Horizontális kerékpár

A hagyományos bicikli háttámlás verziója. Ergonómiailag úgy tervezték, hogy a hátat és a derekat kényelmesen meg lehessen vele támasztani, illetve, hogy a lábak mozgása előre, csípőmagasságban történjen. Főleg olyanoknak ajánlott, akik alsóháti problémájuk miatt kevéssé képesek komplexebb kardioedzésre, de időseknek, abszolút kezdő túlsúlyosoknak valamint baleset utáni rehabilitációra is alkalmas. A horizontális biciklin végzett edzés alacsony intenzitású, nem emeli meg drasztikusan a pulzusszámot.

Ellipszis tréner

A különböző gyártók más és más fantázianevekkel látják el ezt a kerékpározó, gyalogló és taposó mozgást ötvöző csodát, amelyen a modernebb gépeknél már külön mozgó fogantyúk is találhatók, hogy a felsőtestet is bevonhassuk a mozgásba. Előnye, hogy mozgás közben a talpat itt sem éri ütközés és érdekes élményt nyújt. A sífutásra emlékeztető igen intenzív mozgás szinte minden nagyobb izomcsoportot megdolgoztat, így akár állóképességeden, akár testalkatodon akarsz javítani, a leginkább komplex hatást éred el vele.

Taposó gép

Sokak kedvence az igazán izzasztó, igen magas intenzitású edzések megvalósítására is alkalmas taposó gép. A fogantyúk elhelyezkedésének függvényében különböző módokon lehet „csimpaszkodni” a gépen, a lábfej megfelelő tartásával, a sarkak folyamatos leszorításával pedig csökkenthető a térdre eső terhelés. Görnyedt háttal tilos előrehajolt helyzetben edzeni rajta! Csak spiccel történő letolás esetén külön a vádli is alaposan megdolgoztatható rajta. A variált test- és lábtartások segítségével minimálisan befolyásolható, melyik alsótesti izom kapjon nagyobb hangsúlyt a mozgásban.

Fitness gépeink

Erősítés céljára alkalmas fitness gépeinken a fentiekkel ellentétben elsősorban anaerob edzést végezhetünk.

Az anaerob edzés során a mozgáshoz szükséges energiához szervezetünk nem használ oxigént. A súlyzós edzés tipikusan ebbe a kategóriába tartozik. A tréning során, aminek gyakoriságát, időtartamát céljaink szerint választjuk meg, a kiválasztott gyakorlatokat általában 3-4 sorozatban hajtjuk végre, a sorozatok között meghatározott mennyiségű pihenőidőket tartva. Amennyiben fogyási szándékkal végezzük edzéseinket ez a pihenőidő 20-30 másodperc, ha viszont kifejezetten az erőedzés vagy tömegnövelés a célunk, akkor 1-2 perc is lehet. Az anaerob edzés jellegzetessége, hogy a gyakorlatok végzésekor a pulzusszámunk magasra szökik, és a mozdulatok befejezésekor az oxigén adósság állapotába kerülünk.

A body-building, magyarul testépítés a testformálás művészete, ami azt jelenti, hogy a cél a testösszetétel minél kedvezőbb átalakítása a nagyobb testsúly elérése mellett. A body-building más elvek alapján működik, mint a hagyományos, aerob jellegű testedzések, melyek során javul a teljesítőképesség, az oxigén-felhasználás, de nem növekszik az izom. A növekedést csak anaerob tevékenységgel lehet elérni. Ahhoz, hogy izmaink növekedjenek megfelelő stimulációra van szükségük, ez pedig a kemény, intenzív edzés. Rövid idejű extrém terheléskor az izmok mindig igyekeznek a terheléshez alkalmazkodni, ez az alkalmazkodás az izmok erősödését, növekedését jelenti.

A Völgyikút Wellness konditerme az izomerő fejlesztés céljára használatos kondigépek széles palettáját kínálja, melyek közül mindenki megtalálhatja a neki megfelelőt.

Szeretettel várjuk konditermünkben a kezdő és gyakorlott mozogni vágyó vendégeinket!